Uzupełniamy informacje o sesji pomiarowej

Zgodnie z rozporządzeniem MSWIA, raport musi zawierać określone pole, identyfikujące jednoznacznie obiekt, dla którego był wykonywany pomiar. Aplikacja ułatwia to zadanie i udostępnia pola, które możemy szybko uzupełnić.

Część z pól można uzupełnić już w głównym oknie, tuż po wczytaniu danych.
Większość z pól tekstowych można uzupełnić zbiorczo w zakładce Opis w module Tabela (dostępnym po wciśnięciu klawisza F3 lub odpowiedniego przycisku u góry okna).

Część pól na starcie będzie zwykle uzupełniona, np:

  • układ odniesienia współrzędnych (np. 2000/7)
  • data pomiaru
  • lokalizacja (na podstawie wstępnej lokalizacji bazującej na położeniu współrzędnych – gmina – choć można oczywiście przekleić pełną lokalizację: województwo, powiat, gmina)
  • model i numer odbiornika GPS
  • model/numer/typ anteny GPS
  • nazwę oprogramowania kontrolera
  • pomiar ASG łącznie z opisem nazwy usługi

Te pola można ustawić z głównego okna, natomiast w oknie Opis do naszej dyspozycji będzie szerszy wachlarz pól. Łącznie możemy uzupełnić takie dane jak:

  • numer roboty/pracy geodezyjnej
  • nazwę obiektu
  • adres obiektu (wspomniane wyżej pole lokalizacja)
  • nazwę wykonawcy pomiaru (zwykle nazwa firmy geodezyjnej)
  • imię i nazwisko osoby wykonującej pomiar
  • imię i nazwisko osoby sporządzającej dziennik pomiarowy
  • informacje o modelach i numerach seryjnych sprzętu

Dane zostaną również zapamiętane do użycia przy generowaniu następnych plików. Oczywiście w przypadku, gdy z formatu zostaną wyciągnięte „świeższe” dane to one znajdą się w raporcie w pierwszej kolejności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *