Zgodnie z rozporządzeniem MSWIA, raport musi zawierać określone pole, identyfikujące jednoznacznie obiekt, dla którego był wykonywany pomiar. Aplikacja ułatwia to zadanie i udostępnia pola, które możemy szybko uzupełnić.
Część z pól można uzupełnić już w głównym oknie, tuż po wczytaniu danych.
Większość z pól tekstowych można uzupełnić zbiorczo w zakładce Opis w module Tabela (dostępnym po wciśnięciu klawisza F3 lub odpowiedniego przycisku u góry okna).
Część pól na starcie będzie zwykle uzupełniona, np:
- układ odniesienia współrzędnych (np. 2000/7)
- data pomiaru
- lokalizacja (na podstawie wstępnej lokalizacji bazującej na położeniu współrzędnych – gmina – choć można oczywiście przekleić pełną lokalizację: województwo, powiat, gmina)
- model i numer odbiornika GPS
- model/numer/typ anteny GPS
- nazwę oprogramowania kontrolera
- pomiar ASG łącznie z opisem nazwy usługi
Te pola można ustawić z głównego okna, natomiast w oknie Opis do naszej dyspozycji będzie szerszy wachlarz pól. Łącznie możemy uzupełnić takie dane jak:
- numer roboty/pracy geodezyjnej
- nazwę obiektu
- adres obiektu (wspomniane wyżej pole lokalizacja)
- nazwę wykonawcy pomiaru (zwykle nazwa firmy geodezyjnej)
- imię i nazwisko osoby wykonującej pomiar
- imię i nazwisko osoby sporządzającej dziennik pomiarowy
- informacje o modelach i numerach seryjnych sprzętu
Dane zostaną również zapamiętane do użycia przy generowaniu następnych plików. Oczywiście w przypadku, gdy z formatu zostaną wyciągnięte „świeższe” dane to one znajdą się w raporcie w pierwszej kolejności.
Dodaj komentarz